Trasa Bon Jovi w imponujących liczbach!

Bon Jovi kolejny raz nie mieli większych problemów w wygraniu rankingu Billboard na najbardziej dochodową trasę roku. Trasa „Because We Can” która pozwoliła zdobyć zespołowi aż 4 statuetki Billboard Touring Awards wygląda imponująco w liczbach zwłaszcza gdy porównamy je z liczbami osiągniętymi przez innych artystów w zestawieniu. 205 mln dolarów to o blisko 50 mln zysku więcej niż drugi w zestawieniu spektakl „Michael Jackson: The Immortal Tour” i o ok 60 mln więcej od trzeciej Pink. Dziesiątkę zestawienia zamknął Kenny Chesney, który nie zarobił nawet połowy tego co Panowie z New Jersey! (ok 91 mln dolarów). 90 koncertów jakie zagrali od 14 listopada 2012 do 14 listopada 2013 (taki okres Billboard bierze pod wyliczenia) to duża liczba, ale mniejsza zarówno od Pink (114) jak również od spektaklu poświęconemu pamięci Michaela Jacksona (aż 205). Niewątpliwym jednak wielkim sukcesem jest liczba wyprzedanych miejsc na każdym koncercie. Tutaj Bon Jovi nie mieli sobie równych i wyprzedali wszystkie 90 koncertów w tym nasz Gdański. Warto tutaj podać, że aby koncert został uznany za wyprzedany musi zostać sprzedanych odpowiednia ilość biletów wystawionych do ogólnej dystrybucji. Według różnych źródeł jest to od 75% do 90% biletów. Tylko Taylor Swift i The Rolling Stones potrafili tak jak Bon Jovi wyprzedać wszystkie koncerty z czołowej 10tki zestawienia. Wśród całego Top25 znalazło się tylko 5 artystów, którzy potrafili spełnić to kryterium dla wszystkich swoich występów. Ta sztuka nie udała się takim artystom jak Pink (111 wyprzedanych na 114) czy idolom Jona – Brucowi Springsteenowi (tylko 36 wyprzedanych na 53) oraz Paulowi McCartneyowi (15 wyprzedanych na 21). Liczba 90 wyprzedanych koncertów wygląda jeszcze bardziej imponująco jak zestawimy ją z spektaklem o Jacksonie, który nie wyprzedał żadnego z 205 możliwych czy z Rogersem Watersem znajdującym się na miejscu 11# z ani jednym wyprzedanym koncertem na 27. Kolejna kategoria w zestawieniu to ilość sprzedanych biletów. Liczba 2,178,170 fanów obecnych na koncertach również jest poza jakąkolwiek konkurencją. Ponad pół miliona fanów to różnica jaka dzieli Bon Jovi a drugą w tej kategorii Rihanną! Jej wynik to 1,595,161 sprzedanych biletów. Jak widać liczbowo Bon Jovi zdemolowali swoją tegoroczną konkurencję. Trasa „Because We Can” pod wieloma względami była pechowa (odwołany pierwszy koncert z powodu śnieżycy, awarie prądu, problemy zdrowotne Jona), a i tylko na jej części zespół wystąpił w pełnym 4 osobowym składzie. Tym bardziej wynik liczbowy trasy musi budzić podziw. A o jakości koncertów trasy „Because We Can” niech świadczy nagroda Billboard przyznana od fanów i 75% głosów oddanych w naszej sondzie za oceną koncertu w Gdańsku jako „Genialny – Koncert mojego życia!”.

Może Ci się również spodobać...

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się z naszą polityką prywatności i plików cookies. Dowiedz się więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close