30 LAT BON JOVI

Ogólne tematy.

Moderatorzy: Adm's Team, Mod's Team

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Damned
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4971
Rejestracja: 7 listopada 2012, o 03:16
Ulubiona płyta: These Days
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Damned »

Obrazek
Obrazek

1995.05.10 - Olympic Stadium, Seul, Korea Południowa
Kolejnym pamiętnym przystankiem na mapie trasy po Azji Wschodniej była Korea Południowa. Koncert w stolicy kraju, Seulu był transmitowany przez telewizję. Szczególnie warte uwagi wykonanie Diamond Ring, gdzie Jon nietypowo użył gitary elektrycznej oraz fenomenalne solo w Dry County.

01. You Give Love a Bad Name
02. Wild in the Streets
03. Keep the Faith
04. I'd Die for You
05. Diamond Ring
06. Bed of Roses
07. Stranger in This Town
08. Blaze of Glory
09. Dry County
10. Blood on Blood
11. Lay Your Hands on Me
12. I'll Sleep When I'm Dead / Jumpin' Jack Flash / Glory Days
13. Bad Medicine / Shout

14. With a Little Help from My Friends
15. Always
16. Livin' on a Prayer

17. Wanted Dead or Alive
18. Rockin' All Over the World
19. Someday I'll Be Saturday Night
Awatar użytkownika
Din_Winter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 788
Rejestracja: 26 listopada 2012, o 21:16
Lokalizacja: Mława

Post autor: Din_Winter »

dzięki Damned ;) :D
Keep The Faith, because I Believe that Good Things Come To Those Who Wait
Captain_Kidd
I Believe
I Believe
Posty: 69
Rejestracja: 24 grudnia 2013, o 13:31
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Captain_Kidd »

To co dzieje sie w tym temacie jest po prostu genialne !! :)

Jak wiele ciekawych rzeczy dowiedziałem sie o BJ, a wiem nie mało,to jednak wiele rzeczy mnie zaskoczyło pozytywnie oczywiście :)

Również czekam na dalsze informacje.A przebieg zdarzeń nieuchronnie zbliża sie do mojego ukochanego Wembley :jupi:
So you wanna be a cowboy,well you know it's more than just a ride.
Awatar użytkownika
Damned
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4971
Rejestracja: 7 listopada 2012, o 03:16
Ulubiona płyta: These Days
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Damned »

Obrazek
Obrazek
Obrazek


1995.06.04 - Rock am Ring, Nurburgring, Nurburg, Niemcy
Pod koniec maja 1995 roku BJ pojawili się w Europie. Trasa po Starym Kontynencie miała potrwać półtora miesiąca, a w międzyczasie miał ukazać się szósty studyjny album o nazwie These Days. Na początku czerwca BJ wystąpili jako główna gwiazda słynnego niemieckiego festiwalu Rock am Ring. Dwudniowa edycja odbyła się na torze wyścigowym Nurburgring. Oprócz BJ wystąpili na niej: Van Halen, Megadeth, The Pretenders, Dave Matthews Band, Bad Religion, Slash's Snakepit, Weezer oraz Faith No More. Frekwencja podczas koncertu BJ wyniosła 70,000 osób. Partnerem medialnym imprezy było MTV, dzięki któremu część występu BJ wyemitowano w telewizji. Warto dodać, że wersja live utworu I Believe z tego koncertu została wydana w 2001 roku na singlu One Wild Night.


01. I Believe (audio)
02. Runaway
03. Livin' on a Prayer
04. You Give Love a Bad Name
05. Keep the Faith
06. This Ain't a Love Song
07. Wanted Dead or Alive
08. Lay Your Hands on Me
09. I'll Sleep When I'm Dead
10. Can't Help Falling in Love (a capella)
11. Always
12. I'd Die for You
13. Blood on Blood
14. Bad Medicine / Shout

15. Rocking All Over the World
16. Someday I'll Be Saturday Night
17. With a Litte Help from My Friends

18. Blaze of Glory
19. Wild in the Streets
20. I'll Be There for You


Obrazek
Promo poster
Ostatnio zmieniony 15 marca 2014, o 04:37 przez Damned, łącznie zmieniany 1 raz.
Edyta
It's My Life
It's My Life
Posty: 171
Rejestracja: 10 lipca 2007, o 00:33
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Edyta »

Na MTV był wtedy weekend z Bon Jovi i właśnie w ramach tego weekendu była zdaje się godzinna transmisja z Rock Am Ring.
Awatar użytkownika
Damned
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4971
Rejestracja: 7 listopada 2012, o 03:16
Ulubiona płyta: These Days
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Damned »

Zanim prezes1 napisze nam kilka słów o albumie These Days, warto przypomnieć gościnne udziały chłopaków na albumach innych wykonawców wydanych w 1995 roku.



Obrazek
David Bryan napisał utwór tytułowy na album Curtisa Stigersa Time Was.
Curtis Stigers - Time Was (teledysk)




Obrazek
Richie Sambora wystąpił gościnnie na albumie Horizontal Ladies Club, który był projektem przyjaciela z Shark Franzy, Tommy'ego Maroldy. W utworach Nowhere to Cry i Unprotected Sambora zagrał na gitarze, natomiast w God is a Girl udzielił się w chórku.
Horizontal Ladies Club - Nowhere to Cry
Horizontal Ladies Club - God is a Girl
Horizontal Ladies Club - Unprotected



Obrazek
Richie Sambora, David Bryan, Tico Torres i Hugh McDonald nagrali wraz z Little Stevenem utwór Time of Your Life do filmu Dziewięć Miesięcy. Na soundtracku oprócz utworu napisanego przez Stevena i 4/5 BJ, znalazła się muzyka napisana przez Hansa Zimmera. Teledysk do utworu promującego obraz nakręcono w czerwcu 1995, w jednym z hotelowych pokoi w Europie, gdzie Little Steven przebywał wraz z Bon Jovi jako support podczas ich europejskiej trasy These Days. W klipie wystąpił także Jon Bon Jovi, choć nie brał udziału w nagrywaniu utworu.
Little Steven - Time of Your Life (teledysk)
Awatar użytkownika
medicineman90
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Keep The Faith
Keep The Faith
Posty: 425
Rejestracja: 30 kwietnia 2013, o 11:36
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: medicineman90 »

Damned pisze: 04. You Give Love a Bad Name
CZY JA DOBRZE WIDZIAŁEM?! W 1.40 HUGH RUSZYŁ SIE Z MIEJSCA ? :D
Harlem rain coming down,
Another shattered soul, in the lost and found.
One more night, on the street of pain,
Getting washed away by the Harlem rain.
Awatar użytkownika
madm
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 947
Rejestracja: 28 listopada 2012, o 14:20
Ulubiona płyta: NJ
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Post autor: madm »

Ależ pięknie chodzi gitara Richiego w Rock Am Ring. Cudo!
It's my life!
Malkolit
Keep The Faith
Keep The Faith
Posty: 401
Rejestracja: 12 czerwca 2012, o 06:56
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Malkolit »

Piękne to Dry County z Seulu, aż ręce składają się do oklasków! Cudo!
Awatar użytkownika
Damned
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4971
Rejestracja: 7 listopada 2012, o 03:16
Ulubiona płyta: These Days
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Damned »

Obrazek
Obrazek

1995.06.13 - Olympic Stadium, Barcelona, Hiszpania
Niespełna tydzień przed oficjalną premierą albumu These Days, BJ zagrali koncert na Stadionie Olimpijskim w Barcelonie. Supportem podczas tego show byli Van Halen, The Pretenders oraz Ugly Kid Joe. Przy okazji wizyty w Hiszpanii, zespół odebrał poczwórnie platynowe płyty za album Cross Road. Poniżej unikalna relacja z konferencji prasowej oraz krótki fragment koncertu.

http://www.youtube.com/watch?v=B2MvLkrZULg

01. Livin' on a Prayer
02. You Give Love a Bad Name
03. Wild in the Streets
04. Keep the Faith
05. Blood on Blood
06. Always
07. I'd Die for You
08. Blaze of Glory
09. I Believe
10. Runaway
11. Lay Your Hands on Me
12. I'll Sleep When I'm Dead / Jumpin' Jack Flash
13. Bad Medicine

14. Bed of Roses
15. Never Say Goodbye
16. Someday I'll Be Saturday Night

17. Wanted Dead or Alive
18. Rockin' All Over the World
19. This Ain't a Love Song




1995 These Days Tour Book


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
prezes1
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 3527
Rejestracja: 4 maja 2010, o 21:48
Ulubiona płyta: These Days i NJ
Lokalizacja: Lublin

Post autor: prezes1 »

Premiera szóstego albumu BJ miała miejsce w drugiej połowie czerwca 1995. Producentem był sprawdzony już przy Crossroad Anglik Peter Collins, koprodukowali po raz pierwszy w historii - Jon i Richie. Większość materiału została napisana przez Jona i Richiego, parę piosenek wspomagał Desmond Child. Najstarszą piosenką była Diamond Ring, która to pamięta czasy New Jersey. Jedną z pierwszych piosenek napisanych z myślą o nowym albumie była 'Something to Believe In'. Jon napisał ją sam na początku 94 roku. W jednym z wywiadów Richie powiedział, że praca nad These Days była bardzo twórcza i owocna, napisali wraz z Jonem ok.40 piosenek. Pisanie było łatwe i obaj czuli głód tworzenia. Wcześniej nie było to możliwe gdyż Jon i Richie byli zajęci promocją swoich solowych albumów(dlatego niewiele utworów na KTF pisali we dwóch). Teraz było inaczej i słychać to doskonale. Ale zanim przejdziemy do piosenek albumowych parę słów o tych co nie weszły na płytę. 40 songs to masa materiału, selekcja była trudna. Już w 94 pierwotna płyta była gotowa ale została wstrzymana przez Jona.
Oryginalnym tytułem płyty miał być 'Open All Night'. Jonowi chodziło tu o atmosferę panująca w trakcie nagrywania płyty. Można było przyjść o każdej porze dnia i nocy i nagrywać, zmieniać, ulepszać etc. Poza tym, płyta była nagrywana w wielu miejscach (szczególnie instrumenty), głównie w Los Angeles, NY i NJ ale także w Nashville.
Piosenka 'Open All Night'(wydana dopiero na box-secie w 2004) prawdopodobnie pochodzi z tamtej sesji także. Inną piosenką z 94 roku była Lonely at the Top, napisana dla córki Kurta Cobaina tuż po jego śmierci. Poza tym, warto wymienić Prostitute(rocker z kontrowersyjnym tekstem), When She Comes, The End czy Wedding Day. Oczywiście parę demówek z przeszłości też brano pod uwagę czy się nadadzą na These Days('Let's Make It Baby' z czasów NJ, 'Fields of Fire' z czasów KTF). Ostatecznie zostały zamieszczone na bonus cd do These Days w 96 roku.
Desmond Child tym razem zaszalał tylko przy singlach(This Ain't a Love Song, Something For The Pain) i przy wspomnianym Diamond Ring a także Hearts Breaking Even. Producent Peter Collins dbał o gitary i klasyczne rockowe brzmienie nagrań(co słychać). Wcześniejszy producent Bob Rock jest mistrzem od sekcji rytmicznej, stąd basy i bębny na KTF były tak potężne. Niestety, jak już wcześniej było wspomniane, Rock miał inne zobowiązania, Bruce Fairbairn był zajęty przy 'Get A Grip' Aerosmith, a ponieważ współpraca nad Crossroad przebiegała wzorowo - wybór Collinsa był jasny jak słońce.
Jedną z pierwszych piosenek napisanych wspólnie przez chłopaków było Hey God oraz piosenka o roboczym tytule 'This is a Drinking Song'(w co to potem ewoluowało - można się domyśleć). Poza tym Jon przyniósł prawie gotowe i napisane przez niego 'Something To Believe In' i 'It's Hard Letting you Go'.
Singlem promującym został 'This Ain't a Love Song' z teledyskiem nakręconym w Tajlandii przez Andy'ego Morahana. Singiel miał premierę 30.05.1995. Tenże singiel radził sobie najlepiej na listach. Do dzisiaj jedna z najbardziej ulubionych ballad fanów BJ ale niestety grana na koncertach sporadycznie.
Autorem słynnego okładkowego zdjęcia TD jest Mark Seliger(zrobił tę fotkę w Meksyku). Warto przypomnieć że przedstawia po raz pierwszy w historii 4 członków zespołu, już bez Aleca. Aleca zastąpił(nie po raz pierwszy i nie ostatni) Hugh McDonald. Jak pamiętamy z wypowiedzi Sucha chciał on jechać w trasę z zespołem a miał dosyć nagrywania w studio. Do samego końca nie było wiadomo jak to się skończy bo taka opcja też podobno była możliwa. Jednak oficjalny komunikat że Alec odchodzi pozbawił fanów złudzeń.
Openerem płyty jest Hey God, jeden z najmocniejszych kawałków zespołu w historii. Potężny riff, super solo i świetny tekst. Pomimo tego że tekst jest mroczny(jak i cała płyta) Jon nie raz mówił, że tak po prostu wyszło. Nic złego się nie stało a wszyscy byli szczęśliwi w tamtym czasie(Jon-świeży ojciec, Richie- świeży małżonek Heather, Tico kręcił z Evą Herzigovą).
Kolejne piosenki to single(SFTP, TAALS, These Days i Lie to Me). Piosenka tytułowa to oczywiście majsterszyk tekstowo-kompozycyjny ze świetnym solo, do dziś czczona przez fanów jako nieoficjalny hymn(niestety rzadko grana przez zespół, częściej przez Richiego solo).
Płyta These Days jest genialna(i nie jest to nieodpowiednie słowo). Można narzekać na mało przebojowości, mroczny klimat, długość płyty etc. Ale jakby nie patrzeć to był rockowy olimp zespołu do którego im ciężko wrócić. Teksty są najdojrzalsze, tematy poruszane w piosenkach poważne jak nigdy, solówki i riffy Richiego genialne. Perłami płyty są These Days, Hey God, Something to Believe In i My Guitar Lies Bleeding In My Arms. Są to piosenki z najwyższej półki na której leżą wraz z Dry County, Wanted czy KTF. Damned, All I Want Is Everything pokazują jak się gra rocka nie patrząc na ówczesne trendy. Nawet balladki pasują do siebie tekstowo jak i muzycznie(Bitter Wine, Diamond Ring, Lie To Me, Its Hard). Collins tak wyprodukował album że słychać od początku do końca że jest to Bon Jovi pomimo tego że inspiracje zarówno zespołu (classic rock, Bruce, R'n'B, soul i blues), jak i producenta(Rush, Queensryche, Alice Cooper) są bardzo szerokie.
Drugim singlem zostało Something For The Pain(14.09.95) podparte zabawnym video(dla niektórych irytującym), trzecim Lie To Me(29.11.95), czwartym These Days(6.02.96) i na końcu Hey God(17.06.96), gdzie w teledysku Jon miał już obcięte włosy do filmu 'The Leading Man'. No ale o tym potem... ;)

! - jeśli chodzi o oficjalne teledyski zapraszamy do tematu "Pojedynek Teledysków' gdzie można znaleźć wszystkie klipy z ery These Days w różnych konfiguracjach i rodzajach.

Obrazek

Obrazek

Peter Collins

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mark Seliger

Obrazek
"Opinions are like assholes...Everybody has one!"
Awatar użytkownika
Damned
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4971
Rejestracja: 7 listopada 2012, o 03:16
Ulubiona płyta: These Days
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Damned »

Obrazek
Obrazek

1995.06.20 - Kerrang Awards, Cumberland Hotel, Londyn, Anglia
Kilka dni po wydaniu albumu These Days, BJ mieli wystąpić po raz pierwszy w historii na legendarnym stadionie Wembley. I to aż trzykrotnie w przeciągu jednego weekendu. Wcześniej jednak, korzystając z pobytu w Londynie, stawili się na rozdaniu nagród przyznawanych przez magazyn Kerrang. Skromna ceremonia odbyła się w hotelu Cumberland. Zespół odebrał nagrody w kategoriach: Best International Live Act oraz Kerrang Hall of Fame.



Obrazek
Obrazek

1995.06.23 - Wembley Stadium, Londyn, Anglia
Pierwszy koncert na Wembley odbył się w piątkowy, upalny wieczór. Supportami byli Van Halen, Ugly Kid Joe oraz Thunder. Sprzedano blisko 72,000 biletów. Według relacji świadków, podczas próby przed koncertem BJ mieli wykonać utwór Wild is the Wind. Ostatecznie jednak nie zdecydowano się na zagranie go podczas żadnego z tych pamiętnych koncertów. Sporą niespodzianką podczas pierwszej nocy było natomiast wykonanie sporadycznie granego na żywo utworu Good Guys Don't Always Wear White. W utworach Rockin' All Over the World i Someday I'll Be Saturday Night na scenie BJ towarzyszył Little Steven - gitarzysta i aktor, znany chociażby z zespołu Bruce'a Springsteen'a lub serialu Rodzina Soprano. Poniżej zapis video z pierwszej nocy.

FULL SHOW (video): http://www.youtube.com/watch?v=KcaOoMBM_Fc

01. Livin' on a Prayer
02. You Give Love a Bad Name
03. Wild in the Streets
04. Keep the Faith
05. Blood on Blood
06. Always
07. I'd Die for You
08. Blaze of Glory
09. Runaway
10. Dry County
11. Lay Your Hands on Me
12. I'll Sleep When I'm Dead / Jumpin Jack Flash / Papa Was a Rolling Stone
13. Bad Medicine / Shout

14. Bed of Roses
15. Hey God
16. Rockin' All Over the World (with Little Steven)

17. Wanted Dead or Alive
18. Someday I'll Be Saturday Night (with Little Steven)
19. Good Guys Don't Always Wear White
20. This Ain't a Love Song





Obrazek
Obrazek

1995.06.24 - Wembley Stadium, Londyn, Anglia

Nazajutrz, w sobotę odbył się drugi z trzech koncertów na słynnym Wembley. Supporty, podobnie jak dzień wcześniej zaczęły rozgrzewać publiczność już od 16 po południu, a BJ wyszli na scenę ok. 20. Sporą niespodzianką tej nocy, było wykonanie coveru Sama Cooke'a Havin' a Party na zakończenie show. Niestety brak profesjonalnego zapisu z tej nocy. Poniżej kilka amatorskich nagrań.

01. Livin' on a Prayer
02. You Give Love a Bad Name
03. Wild in the Streets
04. Keep the Faith
05. Blood on Blood
06. Always
07. I'd Die for You
08. Blood Money
09. Blaze of Glory
10. Runaway
11. Dry County
12. Lay Your Hands on Me
13. I'll Sleep When I'm Dead / Jumpin' Jack Flash / Papa Was a Rolling Stone
14. Bad Medicine / Shout

15. Bed of Roses
16. Hey God
17. Rockin' All Over the World (with Little Steven)

18. I Believe
19. I'll Be There for You
20. Wanted Dead or Alive
21. Havin' a Party





Obrazek
Obrazek

1995.06.25 - Wembley Stadium, Londyn, Anglia

Początkowo na Wembley miały odbyć się 2 koncerty, jednak znakomita sprzedaż biletów, jak i ogromne zainteresowanie występami sprawiło, że BJ wraz z organizatorami zdecydowali się na trzeci koncert w tym szczególnym miejscu. O wydarzeniu było tak głośno, że radio BBC przeprowadziło ponad 2 godzinną transmisję z tego show. Ponadto, powstał pomysł nagrania koncertu z obrazem i wydania go na VHS, co także stało się faktem. Reżyserią filmu zajął się David Mallet, a całe wydawnictwo ujrzało światło dzienne jeszcze w 1995 roku. Koncert Live from London przyniósł także pierwszą w historii nominację do nagrody Grammy, w kategorii Best Music Video, Long Form. W 2003 roku wydano także wersję DVD. Trzecia noc była wyprzedana do ostatniego miejsca. Wszystkie 72,000 biletów rozeszło się w błyskawicznym tempie, a wynik ten zsumowany z frekwencją z poprzednich dwóch nocy, sprawił że BJ osiągnęli rekord publiczności zebranej przez jednego artystę na tym stadionie. Koncert zawiera wiele epickich momentów. Jednym z nich jest bez wątpienia przedmowa do utworu Hey God, gdy JBJ podaje jako pierwszy do opinii publicznej informację, że album These Days, po kilku dniach od premiery, zapewnił sobie 1. miejsce na liście najlepiej sprzedających się płyt w Wielkiej Brytanii, spychając z fotelu lidera Michaela Jacksona. Kolejnym niezapomnianym momentem jest obecność Boba Geldofa i pierwsze w historii wykonanie I Don't Like Mondays z udziałem BJ. Niestety zostało to pominięte w filmie. W pierwszym linku poniżej cały koncert w wersji audio, a w następnych zapis z obrazem wprost z DVD Live from London.

FULL SHOW (audio): http://www.youtube.com/watch?v=IrMaMAzV9TI


01. Livin' on a Prayer
02. You Give Love a Bad Name
03. Wild in the Streets
04. Keep the Faith
05. Blood on Blood
06. Always
07. I'd Die for You
08. Blaze of Glory
09. Runaway
10. Dry County
11. Lay Your Hands on Me
12. I'll Sleep When I'm Dead / Papa Was a Rolling Stone / Jumpin Jack Flash
13. Bad Medicine / Shout

14. Bed of Roses
15. Hey God
16. These Days
17. Rockin' All Over the World (with Little Steven)
18. Something for the Pain
19. I Don't Like Mondays (with Bob Geldof)

20. Wanted Dead or Alive
21. Stranger in This Town (Richie)
22. Someday I'll Be Saturday Night (with Little Steven)
23. This Ain't a Love Song


Obrazek
Bilet

Obrazek
Okładka VHS Live from London
Awatar użytkownika
prezes1
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 3527
Rejestracja: 4 maja 2010, o 21:48
Ulubiona płyta: These Days i NJ
Lokalizacja: Lublin

Post autor: prezes1 »

Wracając na chwilę do albumu - warto też wspomnieć(o czym przypomniał mi wice D.:)) że w piosenkach Damned i All I Want is Everything wystąpili muzycy znani z zespołu Bruce'a Springsteena oraz Southside Johnnyego: Richie LaBamba, Ed Manion, Mark Pender i Jerry Vivino znani jako Asbury Horns. :)

Kolejne archiwa:

Obrazek

Obrazek
"Opinions are like assholes...Everybody has one!"
Awatar użytkownika
Damned
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4971
Rejestracja: 7 listopada 2012, o 03:16
Ulubiona płyta: These Days
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Damned »

Obrazek
Obrazek


1995.07.01 - Hippodrome de Longchamp, Paryż, Francja

Niespełna tydzień po legendarnych koncertach na Wembley, BJ wystąpili jako gość specjalny (support) podczas dwóch koncertów The Rolling Stones w Paryżu. Na torze wyścigów konnych Hippodrome de Longchamp każdego dnia stawiło się 82,000 osób. O ile pierwszego dnia (30. czerwca) pogoda dopisała, tak nazajutrz muzycy jak i publiczność musieli uporać się z uciążliwym ulewnym deszczem i burzą. Niestety brak zapisu z występu BJ.

01. Livin' on a Prayer
02. You Give Love a Bad Name
03. Keep the Faith
04. Always
05. Blaze of Glory
06. Lay Your Hands on Me
07. I'll Sleep When I'm Dead
08. Bad Medicine

Obrazek
usunięty użytkownik 4858

Post autor: usunięty użytkownik 4858 »

warto przypomnieć arcyciekawy artykuł z Kerranga z 15 kwietnia 1995r.* :

Obrazek

A&M Studios, Los Angeles. Friday March 31. 4.25pm. The very end of Bon Jovi’s ‘These Days’ recording sessions. The door to Studio A swings open and in strides a man with a silly voice and sunglasses complaining with a laugh about being tired. He’s coming on all Mexicano/Italian with theees fahnee voice. He is Richie Sambora, Bon Jovi guitarist.

Behind him follows a man quieter but no less fatigued. There are two more b-sides to lay down and he wants to get ‘em done quickly. He is Jon Bon Jovi.

Already in the large control room are drummer Tico Torres, irrespressible keyboard player David Bryan and bassist Hugh McDonald. McDonald, of course, replaced long-serving bassist Alec John Such last year. He’s done the album and will do the tour, but still isn’t a ‘band member’ in the gang sense, although it’s obvious from his friendship with Jon (he worked on the first Bon Jovi album in 1984) that he is maybe the only person who could have worked out.

Engineer Obie O’Brien, a warm practical joker, is revving up the gears for final ‘off the floor’ recordings of ‘Always’ and ‘Someday I’ll Be Saturday Night’. Obie’s been one of Jon’s best friends from the days when Jon swept the floors of the Powerstation studios. He’s had a hand in engineering most Bon Jovi projects: he just knows how the band tick.

JBJ is vibin’ up the band: ‘Okay guys, let’s do it!“ And in they go, setting up very quickly

”Make yourself comfortable,“ says Jon, suggesting I stay in the room where the band are about to record. So I park myself between McDonald and Bryan as the band lay down each track in one take, off the floor, no f**k-ups registered!

It’s a glorious sight: five people of such consummate musical ability that they need no second chance to get an excellent job done. Masters of their craft, Bon Jovi have just put down the last two b-sides in twenty minutes!

”One more take?“ Asks O’Brien. Jon shakes his head, picks a beer off a nearby flightcase and strikes up a smoke before walking upstairs into the playback room.

Torres and Bryan are both flying back to New Jersey tomorrow. Bryan is relishing his role as father of baby twins while Torres, recently engaged to Wonderbra model Eva Herzigova, has got his pilot’s licence.

Richie Sambora is looking forward to a few weeks off with his new bride Heather Locklear. Jon Bon Jovi meanwhile will spend some more time in Southern California trying to kick back a little before Bon Jovi head over to Europe to play a few small gigs here and there with Van Halen, including a few at Wembley Stadium and some shows with the Rolling Stones. As one does, eh?!

Bon Jovi started as underdogs, became top dogs, were underdogs again and with ‘These Days’ they’re back as top dogs once again.
Proof? Three night at Wembley Stadium in June. But Bon Jovi ain’t slacking off. No, when you’re born with a work ethic, you die with a work ethic.

”We’ve worked very hard with this record,“ sighs Jon Bon Jovi.
Yet, on first listen, ‘These Days’ sounds like it came so easily and naturally that it’s hard to imagine the band sweating over it. But then, great albums always sound effortless.

And ‘These days’ is the ultimate Bon Jovi album, a superb collection of songs from superb songwriters with a few twists in the tail too.

The seeds of this record were sown long ago.
”After the last tour I went off to the Caribbean with my family to chill out,“ says Jon, ”And that’s when I started writing songs for the album! And, before you know it, I’d invited Richie out. So, we ended up drinking a lot and writing a lot together.
This was in January of ’94, so it took 11 months of writing and rewriting before we even demoed the songs. We started recording in Nashville but ended up trashing everything because I didn’t like the guitar tones, the tuning, the keyboard parts.
Then we came out here and started all over again. We took about 2 weeks out for the Christmas holidays, but I had the tapes all of December - and, being the lunatic that I am, I couldn’t help but go in the studio! I started doing vocals at home, and hated it!
So we came out here to LA, initially as a favour to Richie.
He was a newlywed and because of his and Heather’s schedule, he wanted to spend as much time with her as he could because he knew about the heavy touring schedule coming up. I had a house here so it wasn’t any big deal.
So we spent January here, did all the guitars, went back to my house for February to finish the vocals, then came back here in March for overdubs and mixing. Overall this record has takes 11 months to write, demo, make. A lotta time!“

Why did Bon Jovi ever go to Nashville in the first place, especially as it seemed to be so unproductive in the end?

”I loved the idea. First of all, we always go away when we make a record. I never considered just staying in my house. I like that whole thing of being a Rock band and going off to work on the album, the five of us. With this one it’s changed a little because of kids, but we wanted to go to Nashville. We’d been there for a week during the greatest hits record and I loved the idea that on every street corner, there’s a songwriter. So we gave it a shot but it didn’t really work out, so we went back to LA. The songs are meant to sound like they’re gonna sound live, that’s all. I have an idea of the kind of guitar tones I’d like Richie to have, he knows how to get ‘em and it’s almost unspoken. Same with the arrangements, same with everything.“

”We did a fine job together,“ Jon purrs with satisfaction, taking a long draw on his cigarette. And with the recording finished at last, Jon begins a track-by-track breakdown of ‘These Days’ exclusively for Kerrang! Readers.

Incidentally, this is not the order in which the songs will run on the album.

This Ain’t A Love Song
”It’s just us doing R’n’B. There’s no deep lyrical meaning other that a ‘broken hearts song’.
A great, great singer with a voice better than mine could have a blast here! Otis Redding for example. It’s us flexing a little more of our influences.“

Hearts Breaking Even
”The funny story here is that Desmond Child and I wrote this one when Richie was away. He said, ‘Look, I got this date with Heather Locklear - I gotta catch a plane’. So I said, ‘Have a nice time!‘ And, when he got back, here was this love song, ‘Hearts Breaking Even’!“

These Days
”It’s fun! Now that I think about it, so much of the album is throwbacks. The first two have the R’n’B things which go back to me wanting to taste those influences and wanting to be an Asbury Duke.
’These days’ brings back those characters: the kinda characters that Van Morrison or Bob Dylan or Bruce (Springsteen) would use, the ones we used in ‘Livin’ On a Prayer’.

There’s a line ‘Jimmy Shoes busted both his legs.‘ That’s Jimmy Iovine (president of Interscope Records). That’s his old nickname so I made him the guy in the song - and I knew I had to do something fun with him - like break his legs!

There’s another line ‘the stars ain’t out of reach but these days there ain’t no ladder on the streets’, in essence, it’s telling everybody that it’s there to be had but it ain’t easy. Nobody’s gonna help you do anything man so forget all the excuses like, ‘There’s no ozone layer, there’s no future, I can’t get a job.....‘

Of course it ain’t right, but deal with it! I wanted to say in this song that there’s nothing left but us these days. We don’t have any white picket fences, we don’t have any cheap excuses. Okay, fine! All we got is us, so let’s go!“

Something For The Pain
”The hardest song on the album. We rewrote it 10 times! John Kalodner (the Columbia Records industry mogul who put Aerosmith back on the map) told us to rewrite it again last week! He’s one of the smartest guys I’ve ever met.

Kalodner is an old-style record producer-type A&R guy and Columbia let him give advice to artists outside the label. I’ll tell ya this: if John Kalodner needs a favour for Columbia records, I’ll write him a song. That’s just the way it is. He’s been a friend of mine for nine years.

John said, ‘Let’s put an accordion on the song and a 12-string Rickenbacker!‘ This song was meant to sound like T-Rex and it turns into something so incredibly unique that we can’t even decide where it came from!

A week ago we finally finished the song after 6 months of toil! I came in with a new title, new lyrics, re-recorded the vocals. It was called ‘I’ve Been Loving You Too Long To Turn Back Now’ and Kolodner said, ‘I don’t like it’. And it was his persistence that made the song great!“

What It Takes
”We always knew it had great verses, great chord progressions, but we didn’t have a great chorus. We kept trying to get those emotions through a 12-bar chorus, and just 10 days ago, I came up with those lines, the important ones.“

Hey God
”An observation. I don’t understand how I can walk down 57th Street in Manhattan and step over a guy who is sleeping in the street. It makes no sense to me. Why does America have to have this? You get the guilties. ‘Why not me?‘ And other such stuff.“


Letting You Go
”I wrote it for the movie I’ll be in - ‘Moonlight and Valentino’. It’ll surprise a few people! Dave Bryan’s not playing on it. Hugh’s not playing on it. It’s just me, Richie, machines and a guy called Robbie Buchanan, a programmer. I was playing keyboards and singing it live: there’s no vocal overdubs.

I wrote the song as a gift. The only copy I had was on cassette and I wrote it for one of the movie’s producers. It was a ‘thank you’ for having me.

I didn’t even want it in the movie but they really wanted it in so, slowly it got there. I’m very happy with how it turned out.“

Guitar Lies Bleeding
”Basically the concept I learnt on ‘Bed of Roses’ was, if y’can’t come up with something, don’t just put down the instrument.

And in ‘Guitar Lies Bleeding’ I had these visions of the scene in ‘Tommy’ where he walks in and there’s posters of him all over the wall. I had visions of me walking into a nightmare like that, posters of me, staring at me going, ‘Well, well, go on then, write a record!‘

That’s the shit I’m dealing with in ‘Guitar Lies Bleeding’. And it’s cool to write that frustration down and admit the fear.

It’s a constant fear throughout the writing of every record. Every song on every record is like that. Will I ever write another song? Can I? Will I? You question yourself all the time.“

All I Want Is Everything
”This is an observation of the Generation X theory that you can’t have everything. I’m saying you can! I’m not saying everyone can get a big house and a big car, more that you don’t wanna be told that you can’t have this, can’t have that job and so on.

I loved the character in this song saying, ‘I’ve had enough of having nothing’. I love the underdog attitude. That’s what we were and I want my kids to have that!

I want people to just think, ‘F**k telling me what I cannot have!‘ And if I could leave just one message, without sounding too deep, then that is it.“

Something To Believe In
”The first song I wrote for the album. It’s a very introspective look at where I was at the end of the last tour. I needed something to believe in. I was satisfied, but I had to consider where I was going.“

Damned
”I can’t wait to play it live. I used the Asbury Duke horn section. I wanna be a Duke! My most prized possession is a blue satin Juke jacket from ‘77!“

Lie To Me
”We wrote it here and not only would it be a great hit but it’ll be so cool to play live. It’s Tommy and Gina growing up, saying, ‘I can’t make ends meet but don’t walk out on me cos I’m in deep shit. So, if you can’t tell me you love me, lie to me!‘ This didn’t come from fiction!“

Bitter Wine
”It’s a kinda Stonesy-type, ‘Wild Horses’ ballad. It’s a bonus track on the album.“


And that’s it, the biggest Rock record of 1995 revealed! And you read it here first in the Big K!

It’s now 9.30pm at A&M. Tico and Dave Bryan are off to catch the red-eye back to Jersey. Heather Locklear'’s arrived to meet up with husband Richie Sambora. And Jon Bon Jovi wanders the control room looking strangely guilty. Guilty because there isn’t something else to do.

Jon Bon Jovi may well be back at the top, but don’t forget that he burns the candle at both ends. Not that he’s unhappy, no. But you sense that he always feels that there’s more to be done.

I ask him: Jon Bon Jovi, tired but satisfied?

”Yes. But, y’know, I heard a phrase recently that everything in life has a price. And I’m just wondering what mine will be...

*źródło
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusja ogólna”