Gry komputerowe
Moderatorzy: Adm's Team, Mod's Team
Gry komputerowe
Szukałem. Szukałem klasycznie w wyszukiwarce, później ręcznie w Hyde Parku, później jeszcze raz przez cały Hyde Park z Ctrl+F i nic znalazłem. Co dziwi mnie totalnie, bo temat nie tylko chwytliwy i popularny, ale z pewnością przewijał się przez to forum. Niemożliwe, że nie.
Pytanie jest więc proste: jakie są Wasze ulubione gry komputerowe? Te najbardziej wciągające, te z najlepszą fabułą, te zabawne i najdziwniejsze.
Sam niedawno przygotowałem na potrzeby mojej strony ranking gier wyścigowych:
http://f1news.pl/9337/top-10-gry-wyscigowe/
Tutaj chciałbym natomiast przytoczyć parę tytułów.
Nie ukrywam, że ze wszystkich programów w moim komputerze, poza przeglądarką, Winampem i antywirusem (czyli także całą resztą tego, co otwiera się samo przy starcie systemu), najczęściej uruchamianym przeze mnie programem jest ePSXe, czyli emulator konsoli PlayStation. Sam przez lata byłem posiadaczem PSOne i do dziś, gierki wydane na tę platformę są dla mnie najlepsze, jakie kiedykolwiek wydano.
A dowodzą serie Spyro The Dragon oraz Crash Bandicoot. Ten drugi jest bardziej znany szerszej publiczności, ale to inna z produkcji Universal jest moim faworytem. Spyro doczekał się trzech części. Pierwsza z nich była najmniej grywalna ze wszystkich, ale za to zdecydowanie najtrudniejsza. Natomiast o trzeciej mógłbym gadać godzinami.
A najwięcej czasu poświęciłbym na temat zabezpieczeń przeciw piractwu, które twórcy gry opanowali niemal do perfekcji (pamiętając, że to gra z 2000 roku). Pierwsze kopie nie pozwalały nam długo eksplorować mapy. Wróżka Zoe szybko powiadamiała nas, że jesteśmy intruzami i blokowała grę. Przez długi czas wersja hakera o nicku Paradox była jedyną na czarhnym rynku, która pozwalała na więcej.
Niewiele więcej, bo o przejściu gry można było zapomnieć. Niektóre elementy po prostu nie istniały. Inne, te już przez nas zebrane, po prostu znikały i należało je uzbierać na nowo, aby odblokować kolejne światy. Czasem gra zmieniała język.
Najlepszy numer czekał nas jednak w finałowej walce. Kiedy pojedynek z ostatnim bossem tylko się zaczął, obraz robił się ciemny, po chwili gra cofała nas do pierwszego etapu, resetowała wszystko, co zdobyliśmy i dokonywała autozapisu gry.
Ale jako, że jesteśmy na forum o zespole muzycznym, nie mógłbym nie wspomnieć o grze Tony Hawk's Pro Skater 2, którego soundtrack niedawno pobrałem z torrentów i od tamtej pory bardzo często go słucham. Tutaj cała płyta z tracklistą w opisie. Zapewniam, że każdy znajdzie coś dla siebie.
https://www.youtube.com/watch?v=SLbE05B5W6A
Świetną muzykę miała też bijatyka Soul Blade. Myślę, że nawet Hans Zimmer słuchałby z podziwem.
Na koniec jeszcze trzy rankingi. Czekam też na Wasze posty.
Najlepsze gry:
10. Kurushi (inaczej Intelligent Qube)
9. Mafia
8. Crash Team Racing
7. GTA: San Andreas
6. Oddworld Abe's: Oddysee
5. Postal 2
4. Soul Blade (inaczej Soul Edge)
3. Oddworld Abe's: Exodus
2. Crash Bandicoot 3: Warped
1. Spyro 3: Year Of The Dragon
Najlepszy gry sportowe:
10. NHL 2000
9. Quick Snooker 6
8. Virtua Tennis 3
7. Tony Hawk's Pro Skater 2
6. Fight Night Round 3
5. Alpine Ski Racing 2007
4. PES 2008
3. Winter Sports 2008
2. ISS Pro Evolution 2
1. Deluxe Ski Jump 4
Najlepszy gry przeglądarkowe:
5. QWOP
4. Jorinapeka
3. Jelly Go
2. Clicker Heroes
1. New Star Soccer
Pytanie jest więc proste: jakie są Wasze ulubione gry komputerowe? Te najbardziej wciągające, te z najlepszą fabułą, te zabawne i najdziwniejsze.
Sam niedawno przygotowałem na potrzeby mojej strony ranking gier wyścigowych:
http://f1news.pl/9337/top-10-gry-wyscigowe/
Tutaj chciałbym natomiast przytoczyć parę tytułów.
Nie ukrywam, że ze wszystkich programów w moim komputerze, poza przeglądarką, Winampem i antywirusem (czyli także całą resztą tego, co otwiera się samo przy starcie systemu), najczęściej uruchamianym przeze mnie programem jest ePSXe, czyli emulator konsoli PlayStation. Sam przez lata byłem posiadaczem PSOne i do dziś, gierki wydane na tę platformę są dla mnie najlepsze, jakie kiedykolwiek wydano.
A dowodzą serie Spyro The Dragon oraz Crash Bandicoot. Ten drugi jest bardziej znany szerszej publiczności, ale to inna z produkcji Universal jest moim faworytem. Spyro doczekał się trzech części. Pierwsza z nich była najmniej grywalna ze wszystkich, ale za to zdecydowanie najtrudniejsza. Natomiast o trzeciej mógłbym gadać godzinami.
A najwięcej czasu poświęciłbym na temat zabezpieczeń przeciw piractwu, które twórcy gry opanowali niemal do perfekcji (pamiętając, że to gra z 2000 roku). Pierwsze kopie nie pozwalały nam długo eksplorować mapy. Wróżka Zoe szybko powiadamiała nas, że jesteśmy intruzami i blokowała grę. Przez długi czas wersja hakera o nicku Paradox była jedyną na czarhnym rynku, która pozwalała na więcej.
Niewiele więcej, bo o przejściu gry można było zapomnieć. Niektóre elementy po prostu nie istniały. Inne, te już przez nas zebrane, po prostu znikały i należało je uzbierać na nowo, aby odblokować kolejne światy. Czasem gra zmieniała język.
Najlepszy numer czekał nas jednak w finałowej walce. Kiedy pojedynek z ostatnim bossem tylko się zaczął, obraz robił się ciemny, po chwili gra cofała nas do pierwszego etapu, resetowała wszystko, co zdobyliśmy i dokonywała autozapisu gry.
Ale jako, że jesteśmy na forum o zespole muzycznym, nie mógłbym nie wspomnieć o grze Tony Hawk's Pro Skater 2, którego soundtrack niedawno pobrałem z torrentów i od tamtej pory bardzo często go słucham. Tutaj cała płyta z tracklistą w opisie. Zapewniam, że każdy znajdzie coś dla siebie.
https://www.youtube.com/watch?v=SLbE05B5W6A
Świetną muzykę miała też bijatyka Soul Blade. Myślę, że nawet Hans Zimmer słuchałby z podziwem.
Na koniec jeszcze trzy rankingi. Czekam też na Wasze posty.
Najlepsze gry:
10. Kurushi (inaczej Intelligent Qube)
9. Mafia
8. Crash Team Racing
7. GTA: San Andreas
6. Oddworld Abe's: Oddysee
5. Postal 2
4. Soul Blade (inaczej Soul Edge)
3. Oddworld Abe's: Exodus
2. Crash Bandicoot 3: Warped
1. Spyro 3: Year Of The Dragon
Najlepszy gry sportowe:
10. NHL 2000
9. Quick Snooker 6
8. Virtua Tennis 3
7. Tony Hawk's Pro Skater 2
6. Fight Night Round 3
5. Alpine Ski Racing 2007
4. PES 2008
3. Winter Sports 2008
2. ISS Pro Evolution 2
1. Deluxe Ski Jump 4
Najlepszy gry przeglądarkowe:
5. QWOP
4. Jorinapeka
3. Jelly Go
2. Clicker Heroes
1. New Star Soccer
Próbowałem raz zagrać w gierkę polegającą na nabijaniu leveli (bo wnoszę, że WOW to taka gra?) ale w najlepszym wypadku skończyło się to po trzech dniach. Clicker Heroes jest pierwszą grą z nabijaniem leveli, w którą gram i to od niedawna. Tylko tam gra expi za mnie, ja tylko kilka razy dziennie muszę kupić ulepszenia.
Podobno w GTA 5 powrócono do modelu jazdy z San Andreas. MÓJ BOŻE, CZEMUUU? Przecież GTA 4 pod względem prowadzenia samochodu był zaskakująco dobry. Niespodziewany wyjazd innego pojazdu na drogę musiał skończyć się wypadkiem, zgodnie z fizyką nie można było wyhamować. Dlaczego nie zrobili tego, jak w Mafii, gdzie można było wybrać w opcjach, czy chcemy arkadowy, czy symulacyjny model jazdy. Z resztą, w Mafii 2 nawet w arkadowym łatwo było o poślizg na śniegu.
Z gierek PSX warto wymienić też Spider-Mana. Po premierze filmu wyszła na rynek nowa seria i mocno się zdziwiłem, gdy zobaczyłem "NOWOŚĆ, PREMIERA, SPIDER-MAN 2!" podczas gdy przeszedłem już grę o tym tytule trzy razy. Oczywiście, poza grafiką, nowy Spidey nie miał w sobie nic wartego uwagi.
Zaś Spider-Man oraz Spider-Man: Enter Electro na PlayStation były świetne. Fabuła zgodna z komiksem, grywalność połączona z wymagającym poziomem trudności. Dużo dodatkowych rzeczy, dla fanów Człowieka-Pająka, czyli okładki komiksów, wiele kostiumów, rysopis każdego bohatera serii. W nowych produkcjach tylko robi się ciągle to samo w każdym etapie, a fabuły w zasadzie nie ma w ogóle.
No... musisz. Fenomen NFS jest mi bowiem kompletnie nieznany. Z tego co wiem, w Most Wanted puszczenie pedału gazu równa się z gwałtownym hamowaniem.Wito_93 pisze:Need For Speed Most Wanted (2005) Tu chyba nie trza tłumaczyć dlaczego.
Jedyną wadą gry był wadliwy GPS, który niemal za każdym razem posyłał nas na autostradę pod prąd. Ale masz rację, eksploracja mapy naprawdę przyjemna, szczególnie w kolejnych częściach.Wito_93 pisze:Test Drive Unlimited
Podobno w GTA 5 powrócono do modelu jazdy z San Andreas. MÓJ BOŻE, CZEMUUU? Przecież GTA 4 pod względem prowadzenia samochodu był zaskakująco dobry. Niespodziewany wyjazd innego pojazdu na drogę musiał skończyć się wypadkiem, zgodnie z fizyką nie można było wyhamować. Dlaczego nie zrobili tego, jak w Mafii, gdzie można było wybrać w opcjach, czy chcemy arkadowy, czy symulacyjny model jazdy. Z resztą, w Mafii 2 nawet w arkadowym łatwo było o poślizg na śniegu.
Z gierek PSX warto wymienić też Spider-Mana. Po premierze filmu wyszła na rynek nowa seria i mocno się zdziwiłem, gdy zobaczyłem "NOWOŚĆ, PREMIERA, SPIDER-MAN 2!" podczas gdy przeszedłem już grę o tym tytule trzy razy. Oczywiście, poza grafiką, nowy Spidey nie miał w sobie nic wartego uwagi.
Zaś Spider-Man oraz Spider-Man: Enter Electro na PlayStation były świetne. Fabuła zgodna z komiksem, grywalność połączona z wymagającym poziomem trudności. Dużo dodatkowych rzeczy, dla fanów Człowieka-Pająka, czyli okładki komiksów, wiele kostiumów, rysopis każdego bohatera serii. W nowych produkcjach tylko robi się ciągle to samo w każdym etapie, a fabuły w zasadzie nie ma w ogóle.
- Agata BJ
- Administrator
-
Have A Nice Day
- Posty: 4227
- Rejestracja: 16 września 2005, o 18:51
- Ulubiona płyta: These Days
- Lokalizacja: Lublin / Edynburg
- Kontakt:
W tak bardzo wielkim uproszczeniu być może można to tak nazwać Ale tu chodzi o coś więcej.. gra jest świetnie skonstruowana, postać fajnie ewoluuje i staje się silniejsza no i dla mnie gra z ludźmi z całego świata jest wielkim plusemEVENo pisze:Próbowałem raz zagrać w gierkę polegającą na nabijaniu leveli (bo wnoszę, że WOW to taka gra?) ale w najlepszym wypadku skończyło się to po trzech dniach.
Jedyną grą fantasy, jaką lubię to Soul Blade, którego właśnie w tym momencie przechodzę po raz kolejny. Jest to bijatyka, ale inna niż wszystkie. Choć powstała w 1997, daleko w tyle zostawia Tekkena (twórca ten sam: Namco) pod względem grafiki, możliwości ruchów no i przede wszystkim fabuły. Ta opiera się na czymś w rodzaju pierścienia z trylogii Tolkiena. Miecz Soul Edge, który włada każdym, kto go chwyci w dłoń. Duch tego skarbu po raz pierwszy od wieków pojawia się na ziemi, kiedy pirat Cervantes zostaje zamordowany. On jako jedyny potrafił pozostać sobą będąc w posiadaniu Soul Edge. W zależności kim przechodzimy grę, mamy inną fabułę. I to nie pokazywaną w filmikach, a w tekście, jakbyśmy czytali książkę.
Jak wspomniałem, jest to bijatyka, ale oprócz trybu arkadowego mamy właśnie ten z fabułą i nie tylko. W Edge Master Mode nie tylko pokonujemy kolejnych rywali, ale także mamy pewne utrudnienia, jak np. limity czasowe, zrzucenie ze skały, możliwość atakowania tylko jednym ciosem itp. Najtrudniejsze zadanie czeka na nas, gdy spotykamy Sophitię, megaseksowną córkę greckich bogów, jedyną postać z grze, która od samego początku jest świadoma złej mocy, jaka czyha w Soul Edge i pragnie zdobyć go tylko po to, aby go zniszczyć. Jakby tego było mało, z każdym kolejnym etapem, nasz bohater zyskuje nowy miecz, a każdy z nich ma inną specyfikację, co oznacza całą masę kombinacji przy rozgrywce dwuosobowej. Wyjątkiem jest naturalnie Soul Edge. Ten miecz za każdym razem ma losowo wybraną specyfikację. Raz jest lekki, raz ciężki. Raz silny jak tornado, raz bezużyteczny jak What About Now na Waszych półkach.
Jak wspomniałem, jest to bijatyka, ale oprócz trybu arkadowego mamy właśnie ten z fabułą i nie tylko. W Edge Master Mode nie tylko pokonujemy kolejnych rywali, ale także mamy pewne utrudnienia, jak np. limity czasowe, zrzucenie ze skały, możliwość atakowania tylko jednym ciosem itp. Najtrudniejsze zadanie czeka na nas, gdy spotykamy Sophitię, megaseksowną córkę greckich bogów, jedyną postać z grze, która od samego początku jest świadoma złej mocy, jaka czyha w Soul Edge i pragnie zdobyć go tylko po to, aby go zniszczyć. Jakby tego było mało, z każdym kolejnym etapem, nasz bohater zyskuje nowy miecz, a każdy z nich ma inną specyfikację, co oznacza całą masę kombinacji przy rozgrywce dwuosobowej. Wyjątkiem jest naturalnie Soul Edge. Ten miecz za każdym razem ma losowo wybraną specyfikację. Raz jest lekki, raz ciężki. Raz silny jak tornado, raz bezużyteczny jak What About Now na Waszych półkach.
No i tak jak wspomniałem, Soul Blade ma niesamowitą ścieżkę dźwiękową utrzymaną w klimacie czasów rycerzy, piratów i samurajów. A w grze te światy spotykają się ze sobą.
[ Dodano: 2014-12-02, 21:52 ]
I nie napisałem, że Sophitia jest megaseksowna bez powodu. Przejście 100% gry odblokowuje jej postać w stroju kąpielowym, zaś kolejne części sagi konsekwentnie powiększały jej piersi:
[ Dodano: 2014-12-02, 22:00 ]
A tutaj piosenka tytułowa do Soul Blade. Nie jest najlepsza, zaznaczam, ale i tak robi wrażenie.
https://www.youtube.com/watch?v=S5vKw1V9kjA
[ Dodano: 2014-12-02, 21:52 ]
I nie napisałem, że Sophitia jest megaseksowna bez powodu. Przejście 100% gry odblokowuje jej postać w stroju kąpielowym, zaś kolejne części sagi konsekwentnie powiększały jej piersi:
[ Dodano: 2014-12-02, 22:00 ]
A tutaj piosenka tytułowa do Soul Blade. Nie jest najlepsza, zaznaczam, ale i tak robi wrażenie.
https://www.youtube.com/watch?v=S5vKw1V9kjA
- misstwisted
- Gdańsk Supporter
-
Have A Nice Day
- Posty: 973
- Rejestracja: 16 marca 2011, o 18:51
- Lokalizacja: Pszczyna
Twórcy gry zapomnieli uprzedzić graczy, że zrezygnowali z montowania w samochodach silników z pompami wtryskowymi sterowanymi elektroniką, przez co auta zamiast jeździć ekonomicznie jeszcze hamują silnikiem.EVENo pisze:Z tego co wiem, w Most Wanted puszczenie pedału gazu równa się z gwałtownym hamowaniem.
Need For Speed skończyło się wraz z modą na tuningowanie oplów calibra home-made tłumikami przelotowymi poprzez wywiercanie w nim dziury.
W zeszłym roku dostałam możliwość pobrania z Origin za darmo nowy Need For Speed Most Wanted, ale gdybym miała możliwość, to bym go sprzedała. Chyba się starzeję, bo nawet Simsy wywołały u mnie jedynie dwudniowe zainteresowanie, a teraz gra stoi na półce. Jedyna gra, w którą lubię pograć, to SimCity, ale na to też muszę mieć dzień.
Zaraz ktoś mnie zjedzie za prostackie słownictwo, ale uwielbiam grać w te wszystkie samochodowe gierki (kiedyś miałam zajawkę na NFS i potrafiłam siedzieć przed monitorem godzinami). Mój poziom przyjemności wzrasta zatrważająco, kiedy mam do dyspozycji tę taką kierownicę ze skrzynią biegów i sprzęgłem podłączaną do komputera
PS I jestem dowodem na to, że kobiety są dobrymi kierowcami (nie, EVENo, nie musisz tego komentować) nie tylko w NFS :>
PS I jestem dowodem na to, że kobiety są dobrymi kierowcami (nie, EVENo, nie musisz tego komentować) nie tylko w NFS :>
19.06.2013 – Gdańsk, Polska
12.07.2019 – Warszawa, Polska
12.07.2019 – Warszawa, Polska
Najbardziej szokujący "Speed Run" w historii.
Speed Run polega na jak najszybszym ukończeniu danej gry. Taka forma rywalizacji zyskała sławę kilka lat temu, kiedy pewien Japończyk przeszedł całą grę Super Mario Bros w mniej, niż 5 minut. Nie cieszył się rekordem zbyt długo, popularność video przedstawiającego jego wyczyn sprawiła, że inni spróbowali swoich sił i w ten sposób rekord został poprawiony najpierw na 4:58.89, a w 2011 na 4:57.69 i wątpliwe, aby dało się to zrobić szybciej.
O ile w grze Mario naszym celem jest wyłącznie dotarcie do końca i uratowanie królewny, tak w innych tytułach Speed Runy dzielimy na dwie kategorie: Any % (ukończenie fabularnego wątku gry bez względu na progres, zazwyczaj wiąże się to z dotarciem do finałowego bossa i pokonanie go) oraz 100% (ukończenie gry i zebranie wszystkiego, co się da, wykonanie wszystkich zadań, również tych zbędnych w dotarciu do samego końca)
W przypadku 100% nie ma wątpliwości, co należy zrobić, ale niektórzy buntują się i nie uznają niektórych rekordów Any %, ponieważ gracze wykorzystują różne błędy, glitche i bugi, które pozwalają "oszukać" grę.
Nawet za pomocą nieplanowanych przez twórców manewrów, Speed Runy pierwszych trzech części gry Spyro The Dragon w trybie Any % sięgają około godziny. Szczególnie zbugowana jest trzecia część gry, ale jej fabuła jest wystarczająco długa, aby i tak przejście jej trwało długo.
Na PlayStation 2 wydano tylko jedną część Spyra. Czwarta odsłona okazała się sporym niewypałem, a dowodem na to jest rekord świata w przejściu tej produkcji - 2 minuty i 53 sekundy! Za pomocą dwóch prostych glitchy, gracz może bez problemu dotrzeć do finałowego bossa i pokonać go w niecałe trzy minuty (do tego doliczyć trzeba czas ładowania etapów oraz animacje).
Napotkaliście kiedyś jakieś przypadki niewybaczalnych błędów programistów w grach komputerowych, które albo ułatwiały, albo (jak to częściej bywa) irytowały lub po prostu śmieszyły swoją absurdalnością?
Speed Run polega na jak najszybszym ukończeniu danej gry. Taka forma rywalizacji zyskała sławę kilka lat temu, kiedy pewien Japończyk przeszedł całą grę Super Mario Bros w mniej, niż 5 minut. Nie cieszył się rekordem zbyt długo, popularność video przedstawiającego jego wyczyn sprawiła, że inni spróbowali swoich sił i w ten sposób rekord został poprawiony najpierw na 4:58.89, a w 2011 na 4:57.69 i wątpliwe, aby dało się to zrobić szybciej.
O ile w grze Mario naszym celem jest wyłącznie dotarcie do końca i uratowanie królewny, tak w innych tytułach Speed Runy dzielimy na dwie kategorie: Any % (ukończenie fabularnego wątku gry bez względu na progres, zazwyczaj wiąże się to z dotarciem do finałowego bossa i pokonanie go) oraz 100% (ukończenie gry i zebranie wszystkiego, co się da, wykonanie wszystkich zadań, również tych zbędnych w dotarciu do samego końca)
W przypadku 100% nie ma wątpliwości, co należy zrobić, ale niektórzy buntują się i nie uznają niektórych rekordów Any %, ponieważ gracze wykorzystują różne błędy, glitche i bugi, które pozwalają "oszukać" grę.
Nawet za pomocą nieplanowanych przez twórców manewrów, Speed Runy pierwszych trzech części gry Spyro The Dragon w trybie Any % sięgają około godziny. Szczególnie zbugowana jest trzecia część gry, ale jej fabuła jest wystarczająco długa, aby i tak przejście jej trwało długo.
Na PlayStation 2 wydano tylko jedną część Spyra. Czwarta odsłona okazała się sporym niewypałem, a dowodem na to jest rekord świata w przejściu tej produkcji - 2 minuty i 53 sekundy! Za pomocą dwóch prostych glitchy, gracz może bez problemu dotrzeć do finałowego bossa i pokonać go w niecałe trzy minuty (do tego doliczyć trzeba czas ładowania etapów oraz animacje).
Napotkaliście kiedyś jakieś przypadki niewybaczalnych błędów programistów w grach komputerowych, które albo ułatwiały, albo (jak to częściej bywa) irytowały lub po prostu śmieszyły swoją absurdalnością?
-
- Gdańsk Supporter
-
Have A Nice Day
- Posty: 945
- Rejestracja: 24 lutego 2013, o 14:11
- Ulubiona płyta: The Circle
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Gry komputerowe
co do Warcraft 3 jak się umiało grać to można było grać wszystkim, według mnie ta gra była dobrze zbalansowana, trzeba było tylko dobrać tylko odpowiednią taktykę
I'm still living, yeah, semper fi!
When you want to give up and your heart's about to break
Remember that you're perfect
God makes no mistakes
When you want to give up and your heart's about to break
Remember that you're perfect
God makes no mistakes