Motosport

Wszystko co nie pasuje do pozostałych kategorii.

Moderatorzy: Adm's Team, Mod's Team

EVENo

Motosport

Post autor: EVENo »

Szczerze wątpię, ale promować się i reklamować warto na każdej arenie. Są tu jacyś fani wyścigów samochodowych?

Po przygodzie z F1Zone, ówczesna redakcja postanowiła się zbuntować i założyć własny portal. W ten sposób powstał Portal F1News. Serdecznie zapraszam na stronkę każdego z Was, możecie tam przeczytać również moje publikacje.

Jako, że data dziś taka, jak jest, polecam wam TEN ARTYKUŁ, który może przypaść do gustu nie tylko fanom motoryzacji.

No i jeżeli faktycznie znajdzie się tutaj ktoś, kto zna się na rzeczy... to po prostu zapraszam do dyskusji :)) W ten weekend na przykład nasz Kuba Giermaziak może sięgnąć po tytuł mistrzowski w kategorii Porsche Supercup, serii towarzyszącej samej Formule 1. Trzymajmy kciuki za Polaka :))
Geminiman

Post autor: Geminiman »

Jakie jest wasze zdanie na temat 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, który odbywa się każdego roku w połowie czerwca. Od kilkunastu lat wyścig ten jest zdominowany przez zespół Audi, co powoli robi się nudne. Wyjątki nastąpiły w roku 2003 (wtedy wygrał Bentley) i w 2009 (wtedy wygrał Peugeot). Ponadto liczy się tam tylko klasa prototypów LMP1, a jeszcze niecałe dwadzieścia lat temu było zupełnie inaczej. Wtedy dominowały bolidy należące do klasy GT1 (to znaczy że kierowca startujący w tej klasie musiał mieć drogową wersję bolidu który prowadzi). Jednym z najbardziej fascynujących pojazdów klasy GT1 był Nissan R390 GT1, który był prawdopodobnie jedynym prawdziwym japońskim supersamochodem. Dziś mało kto kojarzy ten pojazd pochodzący z Kraju Kwitnącej Wiśni. Koniec klasy GT1 nastąpił w 1999 roku, gdy nastąpiły poważne zmiany w zasadach klasyfikacji samochodów wyścigowych FIA GT.
EVENo

Post autor: EVENo »

Geminiman pisze:Od kilkunastu lat wyścig ten jest zdominowany przez zespół Audi, co powoli robi się nudne.
To nie jest do końca prawda. Peugeot w 2010 roku kompletnie zdominował sesję kwalifikacyjną, mając czasy o ponad dwie sekundy lepsze na pojedynczym okrążeniu. Tamten wyścig opisałem w cyklu "Top 10" w odcinku SZOKUJĄCE PORAŻKI, gdzie tamta edycja wyścigu Le Mans zajęła pierwsze miejsce. Oto fragment:
Po dwóch godzinach pojawiły się pierwsze problemy. Nie zwiastowało to jeszcze katastrofy, ale wycofanie się samochodu numer #3 sprawiło, że zdobywca pole position, Sebastian Bourdais, nawet nie wsiadł do samochodu w trakcie wyścigu. Uszkodzone było zawieszenie, punkt mocowania oderwał się od karbonowych elementów.

Prowadząca „dwójka” była na 264. okrążeniu, gdy z silnika zaczął wydobywać się dym. Chwilę później, samochód stanął w płomieniach. Była to kopia sytuacji z porannej rozgrzewki, na którą jednak mało kto zwrócił uwagę. Nie spodziewano się, że prawa tylna część samochodu zamieni się w miotacz ognia jeszcze raz… i jeszcze raz… i jeszcze raz.

Gdy już wszystkie fabryczne Peugeoty pożegnały się z rywalizacją, francuska ekipa, jak i kibice, pocieszali się trzecim miejscem Teamu Oreca. Niestety, na nieco ponad godzinę przed 15:00, także ich 908 dopadła dokładnie ta sama usterka. Na metę jako triumfatorzy wjechali kierowcy trzech Audi.
Wyzwaniu próbuje teraz sprostać Toyota. Tutaj warto pamiętać, że wyścig Le Mans jest tylko najważniejszą rundą mistrzostw serii WEC i Audi nie jest w tym przypadku niepokonane. Swoje pięć groszy w przyszłym sezonie chce dorzucić także Porsche. Chętni do pokonania Audi będą zawsze i w końcu komuś się uda.

---

Niestety, Kuba Giermaziak przegrał mistrzostwa Porsche Supercup na własne życzenie. Trochę jakby nam strzelono bramkę na 3:2 w 92. minucie meczu. Podczas ostatniego okrążenia, kiedy Polak był przed Bamberem, doszło do kontaktu pomiędzy pretendentami i Kuba spadł na 11. miejsce. Jutro musiałby ukończyć wyścig na podium, zaś Nowozelandczyk nie dowieźć samochodu do mety.
Geminiman

Post autor: Geminiman »

Może mi ktoś powiedzieć dlaczego zlikwidowano klasę GT1 w Le Mans, której czasy świetności przypadły na lata 90 XX Wieku. Teraz właściwie liczy się tam tylko klasa prototypów LMP1.
Awatar użytkownika
EVENo
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 1584
Rejestracja: 9 października 2016, o 11:51
Ulubiona płyta: New Jersey
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Re: Motosport

Post autor: EVENo »

Je*ać Ruskich! I mówię poważnie.

Niby po części się tego spodziewałem i podobnych akcji już się w życiu naoglądałem, ale dopiero sytuacja z Kubicą otworzyła mi oczy. Od dziś gwiżdżę na hymn Rosji, nie podaję im ręki po zawodach i wielce pragnę, aby temat bojkotu Mundialu powrócił. Trzecie beztalencie z Rosji dostanie fotel w Formule 1, bo tak chce Wujek Putin. Rusek w F1 musi jeździć i już i pogodane i spieprzaj dziadu. Ruscy robią co im się podoba, że aż dziw bierze, że afera dopingowa z Soczi kiedykolwiek wyszła na jaw. Aż dziw bierze.
Telewizja kłamie, a Radio Epsilon
Awatar użytkownika
Smolek
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 2777
Rejestracja: 26 kwietnia 2008, o 10:47
Lokalizacja: Hołowienki

Re: Motosport

Post autor: Smolek »

Od miesięczy uważnie obserwowałem sprawę Kubicy i mu kibicowałem, by powrócił. Więc smutno, że się nie udało. Najpierw z Renault, potem z Williams. Kasa rządzi, a nie umiejętności. Ale cóż. Może kiedyś uda się. I tak kto by pomyślał rok temu, że Kubica może wrócić do F1. Zrobił olbrzymi krok ku powrocie, i chwała mu za to.
Awatar użytkownika
Adrian
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4410
Rejestracja: 17 września 2005, o 17:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Motosport

Post autor: Adrian »

Sport to coraz większe bagno.. Williams zakontraktuje 2ch kierowców tylko dla kasy,w skokach robią śmieszne wygibasy na belkach aby poszerzyć kombinezon, w biegach wygrywają astmatycy, szejki rozwaliły futbol tak że mi się nie chcę już piłki oglądać... generalnie dramat. Niby z Kubica nie jest jeszcze na 100% pewne, ale prawdopodobnie tak będzie i jest to smutne. Sport zmierza w h***m kierunku.
01.Stuttgart 2006
02.Lipsk 2008
03.Drezno 2011
04.GDAŃSK 2013!!
05.WARSZAWA 2019!!

Please Wait.....Loading....
Awatar użytkownika
Ricky Skywalker
Administrator
Administrator
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 1648
Rejestracja: 1 sierpnia 2005, o 21:17
Ulubiona płyta: NJ+KTF+SITT+AOTL
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Motosport

Post autor: Ricky Skywalker »

Adrian pisze:Sport zmierza w h***m kierunku.
*ch***m, jeśli już :lol:

A tak serio - szkoda Kubicy strasznie. Widać było, jak olbrzymią robotę wykonał w ostatnich miesiącach, by wrócić na tor. Widać było, że mu zależy - i umiejętności większe od konkurentów. Nie udało się, szkoda. Ale kto wie, do startu sezonu jeszcze chwila, w samym sezonie też mogą nastąpić przetasowania - może jeszcze się karta odwróci? ;)

A co do piłki - mniej, niż sami szejkowie (którzy wpływają póki co przede wszystkim na rynek transferowy), denerwuje mnie coraz powszechniejsza komercjalizacja futbolu, który wpływa na psucie zasad najważniejszych rozgrywek. Jest duża kasa oglądania drużyn z najlepszych lig w Lidze Mistrzów? "A ch*j, władujmy tam nawet 5 drużyn z Anglii, bo po co nam mistrzowie Polski i Czech?". Jest duża kasa z mistrzostw świata? "A ch*j, popsujmy dobry system rozgrywek i wciśnijmy tam 16 drużyn więcej, zarobimy dodatkowe miliardy". O tendencyjnych wyborach zwycięzców Złotej Piłki już nawet nie chce mi się gadać - już mi się niedobrze robi na widok Cristiano i Messiego... :whoeva:
***
"these days all we got is hope, we got redemption and we got forgiveness. And we got one more thing - we got us these days..."
- Richie Sambora, 29-10-2007
Awatar użytkownika
EVENo
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 1584
Rejestracja: 9 października 2016, o 11:51
Ulubiona płyta: New Jersey
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Re: Motosport

Post autor: EVENo »

Ricky Skywalker pisze: A co do piłki - mniej, niż sami szejkowie (którzy wpływają póki co przede wszystkim na rynek transferowy), denerwuje mnie coraz powszechniejsza komercjalizacja futbolu, który wpływa na psucie zasad najważniejszych rozgrywek. Jest duża kasa oglądania drużyn z najlepszych lig w Lidze Mistrzów? "A ch*j, władujmy tam nawet 5 drużyn z Anglii, bo po co nam mistrzowie Polski i Czech?".

Okej, a kto jest Mistrzem Polski i Czech? :P Tutaj się nie zgodzę, bo Mistrz Polski i Czech, kimkolwiek nim jest, powinni raczej grać w Lidze Europy i zasady kwalifikacji do tych rozgrywek powinny zostać zmienione. Przede wszystkim myślę, że również czwarte miejsce w grupie LM powinno dawać przejście do LE, no i eliminacje powinny być jakoś tak ułożone, żeby zespoły walczące o awans do LM nie musiały się bać o to, że całkowicie pożegnają się z europejskimi pucharami, tylko miały gwarancję miejsca w LE. Tutaj Mistrz Polski i Czech powinien grać z automatu, a o Champions League walczyć przy okazji. Tam i tak nic nie ugra i wtedy właśnie przydałby się mój pomysł, aby czwarte miejsce dawało wstęp do Ligi Europy. To trochę chore, że gra tam tak wiele klubów, a żaden od nas.

Wiem, że wielu chce zobaczyć polski zespół w Lidze Mistrzów, ale ja wolę tam oglądać najlepsze kluby na świecie. A piąty zespół z Anglii zawsze będzie lepszy, niż Mistrz Polski i Czech, kimkolwiek nim jest :P

Adrian pisze:w skokach robią śmieszne wygibasy na belkach aby poszerzyć kombinezon

Co do skoków to tylko uśmiecham się pod nosem, kiedy ktoś mówi, że inni są faworyzowani. Nasi też nieraz byli. Nawet Małyszowi raz lub dwa przypadło zwycięstwo, na które sobie po prostu nie zasłużył. I to w czasach jego dominacji! Wygrana Polaka też czasem jest FIS-owi na rękę ;)
Telewizja kłamie, a Radio Epsilon
Awatar użytkownika
Ricky Skywalker
Administrator
Administrator
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 1648
Rejestracja: 1 sierpnia 2005, o 21:17
Ulubiona płyta: NJ+KTF+SITT+AOTL
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Motosport

Post autor: Ricky Skywalker »

EVENo pisze:
Ricky Skywalker pisze:Wiem, że wielu chce zobaczyć polski zespół w Lidze Mistrzów, ale ja wolę tam oglądać najlepsze kluby na świecie. A piąty zespół z Anglii zawsze będzie lepszy, niż Mistrz Polski i Czech, kimkolwiek nim jest :P
Ale co to ma wspólnego z Ligą MISTRZÓW? Z rozrzewnieniem wspominam czasy, gdy w CL grali tylko mistrzowie i wicemistrzowie krajów - ale wiadomo, że to se ne vrati ;) No i już nie mogę patrzeć na te same zestawy rok w rok, Arsenal - Bayern, Barca - Chelsea, Barca - PSG, Atletico - Real - ile można? ;)

Moim zdaniem obecnie optymalnym rozwiązaniem byłyby rozgrywki z następującym podziałem miejsc:

- 7 najlepszych lig z rankingu - mistrz i wicemistrz z gwaracją miejsca w fazie grupowej, brązowy medalista - miejsce w eliminacjach;
- Ligi z miejsc 8-15 - mistrz z gwarancją miejsca w fazie grupowej, wicemistrz - miejsce w eliminacjach;
- Ligi z miejsc 16-20 - mistrz i wicemistrz walczą w eliminacjach;
- Ligi od miejsca 21 w dół - mistrz walczy w eliminacjach.
***
"these days all we got is hope, we got redemption and we got forgiveness. And we got one more thing - we got us these days..."
- Richie Sambora, 29-10-2007
Awatar użytkownika
EVENo
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 1584
Rejestracja: 9 października 2016, o 11:51
Ulubiona płyta: New Jersey
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Re: Motosport

Post autor: EVENo »

Twój system mi się podoba, ale nie rozwiąże problemu, który chcesz rozwiązać ;) To jest, w fazie grupowej będą grać różne zespoły, ale w pucharowej znów będzie Arsenal - Bayern, Barca - Chelsea, Barca - PSG, Atletico - Real :P Te zespoły są po prostu dużo lepsze od reszty świata i to się tak łatwo nie zmieni ;) Liga Mistrzów ma wyłonić najlepszy zespół w Europie (na świecie). No... tak jak Formuła 1 ma wyłonić najlepszego kierowcę na świecie w najlepszym zespole na świecie ;)
Telewizja kłamie, a Radio Epsilon
Awatar użytkownika
Adrian
Gdańsk Supporter
Gdańsk Supporter
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 4410
Rejestracja: 17 września 2005, o 17:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Motosport

Post autor: Adrian »

EVENo pisze:
Ricky Skywalker pisze: Co do skoków to tylko uśmiecham się pod nosem, kiedy ktoś mówi, że inni są faworyzowani. Nasi też nieraz byli. Nawet Małyszowi raz lub dwa przypadło zwycięstwo, na które sobie po prostu nie zasłużył. I to w czasach jego dominacji! Wygrana Polaka też czasem jest FIS-owi na rękę ;)
Nie mówię o faworyzowaniu tylko o nieczystych zagrywkach. Owszem Tepes nieraz puszczał skoczków w dziwnych warunkach, a przed zawodnikami ze swojego kraju robił przerwy, ale to jeszcze mnie nie razi tak bardzo. Rażą mnie rozwiązania za grubą kasę tak jak kiedyś wiązanie bodaj Amanna, rozszerzany spód kombinezonu Austryjaków czy teraz jak któryś tam skoczek robi wygibasy aby naciągnąć strój, a według regulaminu nie może tego robić. To albo trzymamy się regulaminu i dyskwalifikujemy jak Żyłe, albo nie i pozwalamy na tańce na belce. Jestem fanem skoków od bodaj 1993 roku i bodaj w 1997 byłem w Zakopanem na konkursie, ale po ostatnich zmianach tego typu zagrywkach po prostu nie mam ochoty oglądać tego sportu. Z faworyzowaniem nie ma to nic wspólnego. Natomiast czasami są oczywiste dziwne decyzję jak np. obniżanie przez wiele ile lat not za lot Małyszowi, a np Amanowii akceptowanie telemarku chociaż go nie robił.

Bywają też nieczyste i mało zrozumiane zagrywki federacji w różnych sportach typu dopuszczanie dla wybranych osób leków na astmę. To też jest dramat. Nie mówię, żeby nie dopuszczać, ale niech jak już korzystają z tego wszyscy. Z drugiej strony jeśli to doping, to chyba wybrałbym jednak sytuacje w której jest to zabronione. Życie jest brutalne - jesteś chory (astma), to znajdź sobie sport nie wymagający stalowych płuc.

Tym sposobem stracilibyśmy kilku medalistów (Jędrzejczyk czy Korzeniowski), ale byłoby to uczciwsze.
01.Stuttgart 2006
02.Lipsk 2008
03.Drezno 2011
04.GDAŃSK 2013!!
05.WARSZAWA 2019!!

Please Wait.....Loading....
usunięty użytkownik 4858

Re: Motosport

Post autor: usunięty użytkownik 4858 »

Własnie przeczytałem Wasze emocjonalne komentarze do sprawy Kubicy... Nic dodać, nic ująć...
Z drugiej strony chciałbym naiwnie wierzyć, że nie za wszystkim zawsze stoi "większa kasa"...

Mega smutek związany z rezygnacją Williamsa z Kubicy nadal siedzi w głowie, ale może właśnie dlatego spojrzałem dzisiaj na sprawę z innego punktu widzenia.

Nie tak dawno zasłużony kierowca Williamsa 36-cio letni (więc aż/tylko starszy od Roberta o 3 lata. Metryką bym się tu nie sugerował) Felipe Massa zakończył karierę w F1...
Co prawda Felipe był juz wcześniej bliski decyzji zakonczenia startów w F1, ale na sezon 2018 podobno był mocno zmotywowany. Z fascynacją wyrażał się o nowej konstrukcji bolidów. Wydawało mi się, że ma dobre relacje z kolegą z drużyny (Strollem - btw synem miliardera :P a jakże!).
Atmosfera w ekipie Williamsa zaczęła się psuć, gdy zespół postawił "większość akcji" nie na kierowców (i ofiarą tej polityki stał się wg mnie także później Kubica) tylko na rozwój bolidu. Najpierw ktoś stwierdził (i słusznie:D , tyle, że nadal mówiono o nastawieniu kierowca-inżynier, a nie kierowca-tor), że zamiast Massy lepszym człowiekiem do pracy nad rozwojem auta byłby Alonso. Przejścia Fernando jednak nie było nie tylko ze względu na większą gażę dla kierowcy, ale i umowy Hiszpana z McLarenem.
Podczas gdy Williams informował prasę o zmniejszeniu budżetu na kolejny (2018r) sezon, Massa miał ponoć zrezygnować z części wypłaty i dodatkowo znaleźć mocnego sponsora, który zasiliłby fundusze Williamsa... To był plan, który miał zapewnić niezależność zespołu od tzw. "pay-driverów" (patrz Sirotkin/Kwiat/itp).
Kiedy Renault nie dogadał się z Kubicą, nasz Robert zaczął pasować do układanki w sprawie williamsowego planu rozwoju bolidu, a nie stawiania na kierowców (imo oczywiście). Kubica podczas "testowania" sprawdził się jako osoba, która zna się na rzeczy w kwestii poprawiania wydolności bolidu. Z tego co pamiętam inżynierowie Wiliamsa byli zadowoleni i to dawało nam złudną nadzieję, że znalazł się odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu...

W tym mniej więcej miejscu Massa zrozumiał, ze w Williamsie A.D. 2018 nie chodzi o kierowców, lecz o innowacyjność w spojrzeniu na przebudowę auta oraz o budżet potrzebny do zrealizowania planu ulepszenia bolidu. A kierowcy zorientowani jedynie na jazdę po torze w tym rozdaniu są na dalszych pozycjach (no chyba, że to był totalny blef, a właścicielom zależy wyłącznie na kasie - tę opcję odrzucam). My oczywiście nie płakaliśmy za Felipe, bo na horyzoncie pojawił się miraż powrotu Roberta do F1...
To, że Williams zrezygnował z Kubicy na rzecz Rosjanina i jego kasy to dla mnie dowód, że w nadchodzącym roku zespół z Grove nastawił się na plan rozwoju bolidu i to przede wszystkim przeszkodziło naszemu Rodakowi w upragnionym przez Niego i nas powrocie do tych elitarnych wyścigów... Z drugiej strony widzę dziury w tym planie. Bo kto ma dostarczać wskazówek inżynierom zamiast Massy, Alonso czy Kubicy? "Stokrotkin" (czy inny Kwiat? Stroll?) ech...
Ostatnio zmieniony 12 grudnia 2017, o 21:51 przez usunięty użytkownik 4858, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
EVENo
Have A Nice Day
Have A Nice Day
Posty: 1584
Rejestracja: 9 października 2016, o 11:51
Ulubiona płyta: New Jersey
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Re: Motosport

Post autor: EVENo »

Widzisz dziury w tym planie? Sory, ale tam jest potężne dziursko!
Gdyby Kubica wrócił to byłbym zmuszony wylać wszystkim kubeł zimnej wody na głowę, aby nie myśleli, że z Williamsem uzyska jakieś podium czy coś :D Wiliiams jest moim zdaniem w najgorszej sytuacji ze wszystkich zespołów. Jedynie Toro Rosso (bo Honda) i Sauber (bo Alfa Romeo) mogą być słabsze, ale... mogą, nie muszą. I mówię tu nadal o sytuacji, w której przynajmniej pokazują, że im na czymś zależy. Odrzucając Kubicę, a przyjmując Ruska pokazali, że chyba jednak im nie zależy.

Jeśli jakimś cudem nie zbudują nadwozia sto razy lepszego, niż tegoroczne, to i STR, i Saubery, i McLareny mogą ich objechać, a wtedy będą szorować tyły, że aż miło. Te trzy zespoły były od nich słabsze, ale przechodzą poważne zmiany i w przypadku każdego z nich - może być tylko lepiej. W Williamsie się na to nie zanosi i to od połowy tego sezonu.
Telewizja kłamie, a Radio Epsilon
usunięty użytkownik 4858

Re: Motosport

Post autor: usunięty użytkownik 4858 »

i właśnie z takich powodów myślę, że dlatego nastawili się na zmianę bolidu, a nie uzyskanie lepszych kierowców. tylko w sytuacji posiadania samych pay-driverów nie bardzo rozumiem kto ma im podpowiadać co mają zmienić w wozie... Liczą na ruskich hakerów, czy co? :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”